“Kur’an yasaklansın” diyen lidere suç duyurusu

 

 

“Kur’an yasaklansın” diyen lidere suç duyurusu

Kuran’ı Adolf Hitleri’in ‘’Benim Kavgam’’ kitabıyla karşılaştırarak yasaklanmasını isteyen Hollandalı İslam karşıtı politikacı Geert Wilders hakkında suç duyurusu yapıldı.

Hollanda Lelystad’tan Els Lucas adlı avukat tarafından polise yapılan suç duyurusunda Gert Wilders’ın toplumun çeşitli kesimleri arasında nefreti körüklediği belirtildi.

Lucas Kuran’ın Hitlerin Benim Davam kitabı ile karşılaştırarak yasaklanmak istenmesine ‘’Ben bunu çok ileri gitmek olarak görüyorum. Bir parlamenterin kendini böyle ifade etmesine de uygun değildir’’ dedi.

Avukat Lucas, Wilders’in Müslüman göçmenlerin Hollanda’ya gelmelerine izin verilmemesinin de yabancılar yasasına aykırı olduğunu söyledi. Hollanda Savcılığı, avukat Els Lucas’ın şahsı adına yaptığı suç duyurusunu doğrulayarak, suç duyurusunun hemen işleme alındığını söyledi.

Suç duyurusu ardından bir açıklama yapan Gert Wilders ise “Nefreti körüklemek istemiyorum: ben Kuran’ın yasaklanmasını istiyorum. Bu siyasi bir görüştür. Ben bu görüşleri ifade etmek için parlamentoda bulunmaktayım” dedi.

İslam karşıtlığı ile bilinen sağcı parti Özgürlük Partisi lideri Geert Wilders, Volkskrant gazetesine gönderdiği açık mektupta, Kuran’ı Adolf Hitlerin Benim Davam Kitabı ile karşılaştırarak Hollanda’da yasaklanmasını istedi.

Kuran’ı ’”faşist bir kitap” olarak tanımlayan Wilders “o lanet kitabı Benim Davam kitabı gibi yasaklayın” diyerek, Kuran’ın satılmasını, cami ve evlerde bulunmasının da yasaklanarak cezai yaptırıma tabi tutulmasını istedi. İslam karşıtı Wilders, daha öncede Hollanda’da Müslümanların çoğalmasını’’tsunami’’ olarak tanımlamıştı.

Ajanslar

~ tarafından merveucar Ağustos 8, 2007.

Bir Cevap Yazın

 
